Select Page

پرسش

و پاسخ

درمان و تراپی و یافتن یک درمانگرهمیشه کار آسانی نیست. اما اگر به سوالات شما پاسخ داده شود، مطمئناً می توانید در مورد چگونگی تمایل به دریافت درمان ها و شروع روند بهبودی، با اطلاعات بیشتری تصمیم بگیرید. برای دیدن لیست سوالات متداول و پاسخها به بخش زیر مراجعه کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر تردید نکرده و با ما تماس بگیرید!

پرسش

و پاسخ

درمان و تراپی و یافتن یک درمانگرهمیشه کار آسانی نیست. اما اگر به سوالات شما پاسخ داده شود، مطمئناً می توانید در مورد چگونگی تمایل به دریافت درمان ها و شروع روند بهبودی، با اطلاعات بیشتری تصمیم بگیرید. برای دیدن لیست سوالات متداول و پاسخها به بخش زیر مراجعه کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر تردید نکرده و با ما تماس بگیرید!

این اولین بار است که تحت درمان هستم و مطمئن نیستم که چه انتظاری داشته باشم یا این روند چگونه آغاز شود. باید چه سوالاتی بپرسم؟▼

شما بایستی انتظار داشته باشید در فضایی توام با احترام و درک شرایط و مشکلات شما شنیده شود، با همکاری دوجانبه مشکلات سطح بندی شوند و بر اساس اولویت به درمان مشکلات پرداخته شود. شروع روند با تقاضای شما برای وقت جلسه است و در اولین جلسه بیان مشکلی که برای آن مراجعه کرده اید و ارائه شرح حال می باشد. راجع به مشکل خود صحبت خواهید کرد و سوالاتی نظیر زمان شروع آن، شدت و وسعت مشکل، ویژگی های فردی شما و بیوگرافی شما در اولین جلسه اخذ خواهد شد.

آیا برای اولین مراجعه لازم است که برای هر چیزی آمادگی از قیل داشته باشم؟▼

به عنوان قاعده کلی نیاز به آماده سازی و یا به همراه آوردن فرد یا چیزی نیست. کمک کننده خواهد بود اگر قبل از اولین ویزیت راجع به آنچه دوست دارید بیان کنید و انتظار خود از درمان فکر کرده و آن ها را در ذهن ساماندهی کنید. چانچه لیستی از مشکلات و عوامل مرتبط با آن ها به صورت نوشتاری تهیه فرمایید بسیار کمک کننده است، هرچند الزامی نیست.

درمان من چه مدت طول خواهد کشید؟ ▼

سعی من به درمان در کمترین زمان ممکن است. زمان درمان به عوامل متعددی منجمله نوع و شدت مشکل شما بستگی دارد. معمولاً بین شش تا ۱۲ جلسه طول می کشد هرچند که زمان های کمتر و بیشتر هم ممکن است.

مدت زمان جلسات چقدر است؟ ▼

زمان هرجلسه ۴۵ تا ۵۰ دقیقه است.

اگر فکر می کنم به من کمک کند می توانم دوست پسر، دوست دختر یا همسرم را با خود به جلسه بیاورم؟ ▼

چناچه با این مورد احساس راحتی می کنید یا حضور آن ها را لازم می دانید، بله حتماً. در بسیاری موارد عمده جلسات فردی هستند. در صورت نیاز مراجع افراد موثری را هم درجلساتی همراه خود می آورد.

چند بار ملاقات خواهیم کرد؟ ▼

بستگی به فاکتور های متعدد منجمله شرایط حاد و زمان مورد انتظار شما برای درمان دارد. به صورت معمول یک جلسه در هفته. چنانچه ضروری باشد تعداد جلسات بیشتر خواهد شد.

من از آنچه لازم است در مورد آن بحث کنم بسیار خجالت می کشم. باید چکار کنم؟ ▼

هیچ قاعده، الزام و اجباری برای آنچه باید بگویید وجود ندارد. هر آنچه به ذهن شما بیاید کافیست. سکوت هم اتفاق می افتد. در فضایی بدون قضاوت و با امنیت و آرامش پیش خواهیم رفت.

بهترین راه برای تماس با شما چیست؟ ▼

بهترین راه راهی است که شما با آن راحت تر هستید. گرفتن وقت از طریق قسمت رزرو جلسه مجازی این وب سایت، فرستادن پیام به واتس اپ مطب به شماره ۹۸۹۳۸۲۵۵۳۲۲۸+، شما همچنین می توانید با همین شماره تماس تلفنی یا واتس اپ برقرار کنید. تلفن ثابت مطب به شماره ۹۸۷۱۳۲۳۴۶۹۱۶+ نیز در دسترس می باشد.

جلسات چقدر مکرر است؟ ▼

این واقعاً به حاد بودن درد عاطفی شما، ماهیت مشکلات شناسایی شده برای کار و جدول زمانی بستگی دارد که می خواهید سریع به اهداف خود برسید.

سیاست لغو جلسات شما چیست؟ ▼

من ۲۴ ساعت قبل به لغو اخطار احتیاج دارم وگرنه باید هزینه قرار ملاقات را پرداخت کنید. در موارد اضطراری ممکن است یک استثنا گاه به گاه ایجاد شود. مهم است که ما به طور مداوم ملاقات کنیم تا پیشرفت کنیم.

از چه رویکرد نظری استفاده می کنید؟ ▼

شناختی – رفتاری (Cognitive Behavioral Therapy)، تعهد و پذیرش (Acceptance and Commitment)، طرح واره درمانی(Schema therapy)، و از دیدگاه های سیستمیک خانواده درمانی مینوچین (Minuchin Family Therapy)

آیا دارو تجویز می کنید؟ ▼

می توانم تجویز دارو داشته باشم اما بهتر است وقتی روان درمانی انجام می شود در صورت نیاز به دارو، روان پزشک دیگری تجویز نماید.

چگونه می توان فهمید که شما درمانگر مناسبی برای من هستید؟ ▼

بهترین راه ارزیابی خود شما پس از یک یا چند جلسه اولیه است. همچنین اطلاعاتی که دوستان و آشنایان شما از جلسات درمان خود به شما داده اند کمک کننده است. در این وب سایت تجارب اینجانب ذکر شده که خلاصه آن به شرح زیر است.
من روان پزشکی با ۱۶ سال سابقه کاری هستم که دوره های متعددی در حوزه های روان درمانی گذرانده ام. تا کنون بیش از بیست و دو هزار مراجع داشته ام و دوره درمان شناختی – رفتاری (CBT) در دانشگاه تهران همراه با شرکت در کارگاه های جناب آقای داپسون، خانواده درمانی مینوچینی تحت نظر جناب آقای دکتر تورج مرادی در تهران، دوره هیپنوتیزم در انجمن علمی هیپنوتیزم ایران و اخیراً دوره روان درمانی بین المللی با محوریت دانشگاه ماربورگ آلمان به سرپرستی پروفسور ریف، دوره درمان بر اساس پذیرش و تعهد (ACT) با استیون هیز، در کنار بسیاری کارگاه ها ودوره های دیگر.

جهت سوالات و پرسش های دیگر

info@raminafshari.ca

رزرو جلسه مجازی.

رزرو جلسه مجازی.

جهت سوالات و پرسش های دیگر

info@raminafshari.ca

جهت رزرو جلسه مجازی خود با دکتر، زمان جلسه و روش درمانی مناسب خود بر روی فرم زیر کلیک کرده تا به صفحه رزرو راهنمایی شوید.

پس از انتخاب زمان دلخواه ، اطلاعات شخصی شما ارسال و رسید پرداخت شما جمع آوری می شود و یکی از اعضای تیم ما جهت تأیید جلسه مجازی شما و جزئیات بیشتر پیگیری کرده و با شما در ارتباط خواهد بود.

بیایید یکدیگر را بهتر بشناسیم.

بیایید یکدیگر را بهتر بشناسیم.